Optimizare afaceri

Evanghelistul sau clientul timpuriu

Sa ne imaginam o banca in ziua de 25 cand se platesc impozitele, sau vinerea la pranz, cu o coada uriasa  clienti.

Sa ne imaginam ca suntem o firma de soft si avem un produs ce permite ca niciun client al bancii sa sa nu astepte mai mult de 10 minute inainte de a fi servit.

Mergem la presedintele bancii si ii spunem: Am un produs care poate sa iti rezolve problema!

Daca el iti raspunde: Care e problema? Atunci inseamna ca ai un client ce nu recunoaste ca are

o nevoie presanta, iar tu ai putea sa il ajuti. Acest client e de tipul  intirziatilor, nevoia lor este latenta si dureaza in general 2 ani ca sa o constientizeze.

Un alt raspuns de la presedintele bancii ar putea fi: Da, avem o problema teribila, ma simt foarte jenat de asta, drept care oferim apa rece gratuit in zilele de vara. Presedintele este tipul de client ce recunoaste ca are o problema, dar nu e motivat sa faca mai mult decat a recunoaste simptomele. El poate deveni clientul nostru mai tarziu, probabil,  odata cu valul mare de clienti.

Exista si o alternativa fericita: Un presedinte de banca care ne spune: Da, este o mare problema si din cauza ei  pierdem 500.000 euro pe an. Caut o solutie software care sa imi reduca timpul de procesare si servire cu 70%.  Softul ar trebui sa se integreze in sistemul nostru Oracle si sa nu coste mai mult de 100.000 Euro.

Aici e aici: Am gasit un client care are o problema disperata si o vizualizeaza.

Clientul are o problema. Clientul intelege ca are o problema. Clientul cauta activ o solutie si are inscris in grafic sarcina asta. Clientul a mai cautat solutii. Clientul e decis si poate sa aloce bani sa rezolve problema.

Povestea poate raspunde si la intrebarea: Cream solutii pentru toata lumea?  Sau intai intrebam pe toata lumea ce ii lipseste si modificam produsul astfel incat sa raspunda la cat mai multe cereri sau cautam un client pentru produsul nostru asa cum este el formatat?

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.