Optimizare afaceri

8 elemente esentiale ale unei strategii de marketing online

 

Fiecare actiune intreprinsa in cadrul unui business trebuie sa aibe un scop clar definit si modalitati de evaluare pentru a sti ce a functionat si ce nu. La fel se intampla si in cazul marketingului online. Orice actiune de promovare porneste de la o strategie in care scopurile si obiectivele de comunicare sunt aliniate cu scopurile si obiectivele de business.

In acest articol vom prezenta o structura a strategiei de marketing online care va functiona din prima zi.

#1. Identificarea scopurilor de business

Fiecare parte din strategia de social media serveste unui scop de business setat. Pur si simplu nu poti realiza o strategie de social media daca nu stii pentru ce muncesti si incotro te indrepti.

Uita-te foarte atent la nevoile generale ale companiei si decide cum poti utiliza social media pentru a contribui la indeplinirea lor. Cateva exemple de obiective: cresterea awareness-ului brandului, fidelizarea clientilor, reducerea costurilor de marketing.

Sugeram sa alegi 2 obiective primare si 2 obiective secundare pe care sa iti canalizezi intreaga atentie.

#2. Setarea obiectivelor de marketing

Obiectivele nu sunt de folos daca nu exista parametrii specifici prin care sa observi daca un obiectiv este atins sau nu. De exemplu, daca unul dintre scopurile tale principale este sa generezi lead-uri si vanzari, intrebarea este cat de multe lead-uri si vanzari trebuie sa generezi pentru a considera acest obiectiv ca fiind de succes?

Obiectivele de marketing definesc modul in care ajungi de la Punctul A (obiectivul propus) la Punctul B (indeplinirea cu succes a obiectivului). Poti sa iti definesti obiectivele din punct de vedere SMART – Specifice, Masurabile, de Atins, relevante si incadrate in Timp.

Este important sa alegi obiective care pot fi atinse, tinand cont de resursele pe care le ai.

De asemenea, incadrarea in timp a obiectivelor este esentiala deoarece poate face diferenta intre un efort sustinut cu un rezultat si un efort in zadar.

#3. Identificarea Clientului Ideal

Daca un business are o implicare scazuta pe profilurile sociale din partea utilizatorilor, acest lucru se datoreaza in mare parte faptului ca nu au un profil al clientului foarte clar definit.

Profilul Clientului ideal te ajuta sa ajungi la persoanele potrivite, in locurile potrivite, la momentul potrivit cu mesajele potrivite.

Atunci cand cunoastem varsta audientei noastre principale, ocupatia, veniturile, interesele, problemele, nevoile, obicieurile, lucrurile care ii plac si care ii displac, motivatiile si obiectiile, ne este mult mai usor sa construim mesaje si sa ajungem la publicul tinta. Cu cat suntem mai specifici, cu atat vom genera mai multe conversii.

#4. Cercetarea competitiei

Cand vine vorba de cercetarea competitiei in mediul online, nu o facem doar pentru a vedea cine mai activeaza in acelasi domeniu ca si noi, ci si pentru a vedea ce tactici folosesc si prind la public.

Incepe prin a realiza o lista de 3-5 competitori principali si analizeaza-le strategia de marketing. Acorda atentie tipului de continut pe care il promoveaza si cum raspund fanilor. Cel mai important lucru de urmarit este cat de implicati sunt utilizatorii cu continutul publicat de acestia.

#5. Alegerea canalelor si tacticilor

Majoritatea business-urilor creeaza conturi pe toate platformele sociale populare fara a cerceta care este beneficiul cel mai mare pe care il pot aduce fiecare dintre acestea. Poti evita pierderea timpului prin analizarea comportamentului clientului ideal pe fiecare dintre platformele sociale. Daca potentialii clienti sau clientii petrec 40% din timp pe Facebook si 20% pe Twitter, stii deja care este platforma sociala principala asupra careia trebuie sa iti centrezi mai mult atentia.

Tacticile utilizate pe fiecare canal social sunt strans legate de scopuri si obiective si de bunele practici pentru fiecare tip de canal in parte. O tactica poate fi folosirea Facebook Ads sau Google Ads.

#6. Crearea strategiei de continut

Continutul si platformele sociale se afla intr-o legatura strans legata. Fara un continut de exceptie, social media nu are nicio valoare, iar fara social media, nimeni nu va stii despre continutul creat. Exista trei componente principale ale fiecarei strategii de continut in social media: tipul continutului, momentul publicarii si frecventa publicarii. Descoperirea celui mai bun mix intre cele trei componente depinde atat de business cat si de incercarea a cat mai multe abordari pana cand se gaseste cea mai potrivita.

#7. Alocarea bugetului si resurselor

In ultimul timp, business-urile au un buget de promovare separat pentru social media. Pentru a stabili bugetul pentru social media, trebuie sa te uiti la tacticile pe care le-ai ales pentru a atinge obiectivele de business.

Fa o lista cu instrumentele de care ai nevoie (ex. Monitorizare social media, CRM, email marketing), serviciile pe care le externalizezi (design grafic, productie video), costurile necesare pentru realizarea proiectelor (Ads).

Daca executia strategiei depaseste bugetul estimat, prioritizeaza tacticile in functie de ROI.

#8. Stabilirea rolurilor

In cazul in care dispui de o echipa mai mare care se poate ocupa de gestionarea retelelor sociale, ar fi bine sa ii oferi fiecarui membru un rol bine definit, pentru a creste productivitatea si a evita confuziile.

Concluzii

Strategia de social media nu este stricta si nemodificabila. Cu timpul vei vede care tactici se potrivesc mai bine si care nu functioneaza. Intotdeauna incearca sa te adaptezi cat mai rapid si sa introduci noi modificari in strategie pentru a indeplini cat mai eficient obiectivele.

  

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.