Curs 4 Planul de afaceri al francizei

Curs 4.5 Aspectele legale


In franciza, o sectiune importanta a planului de fezabilitate a afacerii este sectiunea legala pentru ca trebuie sa stabiliti toate cerintele legale pentru o franciza de succes. Aspectele legale ar trebui sa contina urmatoarele sectiuni:
- UFOC sau brosura francizei
- Contractul de franciza
- Prospectul francizei
- Marca
- Structura de afaceri
- Asigurare: tipuri si costuri

Primele patru sectiuni ale documentului legal sunt obtinute in general de la francizor brosura sau UFOC (pentru francizele americane), contractul, prospectul si informatiile asupra marcii. Ar trebui sa le primiti si sa le studiati in detaliu. De asemenea, este recomandat sa aveti un avocat care sa se uite peste aceste documente cu dumnevoastra si sa stabileasca obligatiile contractuale specifice ale caror subiect veti fi dumnevoastra.

In plus, va trebui sa determinati structura specifica de afaceri in care veti lucra: (1) actionar unic, (2) parteneriat, (3) societate, (4) societate cu raspundere limitata. Daca veti avea un fast-food, din cauza problemelor de raspundere vasta, cel mai probabil veti alege forma societatii.

Una din cele mai interesante zone ale sectiunii legale este determinarea asigurarilor de care veti avea nevoie pentru a opera afacerea. Multi francizori cer sa obtineti un anumit nivel de acoperire a asigurarii pentru dumnevoastra, personal, ca si pentru activitatea desfasurata de dumneavoastra. Daca inchiriati un magazin intr-un mall, centru comercial sau de la un proprietar de teren, vi se poate cere sa aveti un anumit nivel de asigurare pentru cladire si pentru protejarea afacerii dumnevoastra. Ar trebui sa determinati tipul si costul asigurarii care este cea mai benefica pentru dumneavoastra.

Ar trebui sa aflati de la francizor care sunt responsabilitatile dumneavoastra si ce garantii va trebui sa depuneti. De asemenea, ar trebui sa determinati care sunt drepturile de reinnoire si terminare prevazute de contractul de franciza. In plus, ar trebui sa verificati daca aspectele referitoare la marca sunt importante in contract. Francizatul trebuie sa realizeze ca francizorul va avea marca inregistrata. Francizatilor le este cerut sa controleze utilizarea marcii in orice activitate de afaceri. Dumneavoastra, ca francizat, nu veti putea utiliza marca sau numele afacerii in scop personal pentru titluri de afaceri locale. De exemplu, in general nu puteti sa va numiti franciza Smith McDonald’s din localitatea dvs. Acesta ar fi o incalcare a drepturilor marcii.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.