Curs 4 Planul de afaceri al francizei

Curs 4.3 Planul de management


Managementul este o functie a "realizarii obiectivelor cu ajutorul oamenilor." Atitudinea majoritatii angajatilor va fi determinata de atitudinea francizatului. Daca vreti sa masurati nivelul de implicare a personalului dumneavoastra, cititi urmatoarea regula generala: "Atitudinea determina atitudinea."
Scopul sectiunii de management a studiului de fezabilitate a francizei este de a identifica si explica structura organizationala si sistemul de operare pe care francizatul trebuie sa le respecte pentru a avea succes. Sectiunea de management ar trebui sa contina urmatoarele elemente:
- personalul francizei
- structura organizationala a francizei
- politicile salariale in cadrul francizei
- manualul de operatii al francizei
- manualul de training al francizei
- Tehnica Evaluarii Repetate a Programului (metoda PERT)

Sectiunea de management a studiului de fezabilitate il va ajuta pe francizat sa inteleaga mai bine operatiunile si modul de organizare necesar pentru a dezvolta o afacere de succes. Sectiunea de management este un ghid pentru francizat. Ar trebui sa o folositi ca ghid pentru a conduce o afacere de succes.

Trebuie sa enumerati tot personalul cheie care va fi implicat in afacere. Cine va face ce? Ce manageri sau asistenti manageri vor fi personalul cheie in dezvoltarea organizatiei?

Structura organizatorica trebuie realizata pentru a-i permite francizatului sa observe si sa inteleaga cum va fi construita organizatia si cum vor interactiona jucatorii cheie cu restul personalului. Ar trebui sa realizati un grafic care sa descrie relatiile organizationale dintre manageri si restul personalului.

Politicile adoptate de francizat sunt foarte importante in dezvoltarea unui plan bun al afacerii. Trebuie sa analizati recrutarea, descrierea posturilor si evaluarile de performanta pe care le veti folosi in cadrul sistemului de franciza. Deoarece nu totdeauna veti putea gasi aceste informatii in pachetul informativ initial pe care vi-l va oferi francizorul, dumneavoastra sunteti cel care trebuie sa va ganditi la aceste aspecte. Totusi, o mare parte din aceste informatii apar in manualul operational al francizei. Il puteti intreba pe francizor despre aceste informatii. De asemenea, ar trebui mentionate si structura salariilor impreuna cu beneficiile si stimulentele. In plus, politicile interne privind vanzarile, satisfactia angajatilor, politicile generale si controlul financiar ar trebui de asemenea abordate. In sfarsit, politicile externe de credit, cecuri, garantii, rambursari sau politici externe generale ar trebui clarificate.

In linii mari, franciza va fi condusa potrivit directiilor date in manualul operational. Cand deveniti francizat, acest manual operational va va fi acordat cu imprumut de catre francizor. La incheierea colaborarii, manualul operational trebuie returnat francizorului. In general, acest manual operational va va spune cum sa conduceti fiecare aspect al afacerii. Acesta ar trebui sa includa toate informatiile despre cum sa angajati, concediati, platiti si conduceti angajatii precum si cum sa lucrati cu clientul. In plus, adesea francizorul ofera si manuale de training care le puteti folosi pentru a va instrui angajatii. Trebuie sa discutati cu francizorul pentru a va asigura ca manualele de training sunt disponibile pentru angajati. De asemenea trebuie sa va interesati cat va dura si in ce va consta trainingul pe care francizorul il ofera francizatului si angajatilor acestuia.

In sfarsit, ar trebui realizati o diagrama PERT; aceasta este o diagrama a activitatilor si perioadelor de timp care va poate explica de cat timp este necesar pentru fiecare functie a afacerii.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.