Curs 9 Relatia dintre francizor si francizat

Curs 9.3 Motivatiile francizatului si francizorului


Cele mai mari forte care ii motiveaza pe toti francizatii si francizorii pot fi grupate in cei patru P ai nevoilor de baza ale oamenilor: putere, profit, prestigiu, placere.

Putere
Atat francizatii, cat si francizorii cauta puterea. Aceasta nu se refera la putere asupra celuilalt, ci, mai degraba, putere personala in abilitatea de a avea succes. Francizatul trebuie sa il ajute pe francizor sa obtina aceasta putere. Francizorul trebuie sa conlucreze cu francizatul pentru ca si acesta din urma sa capete putere si succes in operatiunile afacerii sale.

Profit
Prin extensie, unul dintre principalele motive pentru care francizatii intra in domeniul francizei este profitul. Multe persoane au auzit ca franciza ofera oportunitati de succes pentru o afacere. Este adevarat. Ei asociaza aceasta cu succesul si profiturile mari. In timp ce in multe cazuri aceasta este adevarata, in alte cazuri este falsa. Intr-adevar, francizele sunt profitabile, da.Totusi, este important sa realizati ca aceste profituri sunt rezultatele muncii intense, dedicatiei si orelor lungi de lucru. In franciz se fac profituri. Atat francizorul, cat si francizatul trebuie tina minte ideea profitului pentru a se ajuta reciproc pentru indeplinirea acestei dorinte.

Prestigiu
Una dintre cele mai puternice motivatii care stau la baza actiunilor oamenilor este nevoia de prestigiu sau de recunoastere. Fiecare doreste sau simte nevoiea de a avea prestigiu. Fiecare persoana are bine inradacinata necesitatea de a fi dorit(a), de a i se solicita ajutorul si de a fi recunoscut(a). Daca aceasta dorinta nu este implinita atunci apare si se dezvolta un gol in cadrul relatiei dintre francizor si francizat ce se rasfrange asupra organizatiei. Acest gol poate fi umplut cu usurinta de catre francizor prin elogieri, training, incurajare si comunicare continua.

Placere
Toti am cautat placerea la un anumit moment. Uneori o dorim doar pentru a ne detasa de rutina operatiilor zilnice si a altor probleme similare. Pentru aceasta si din multe alte motive, francizorul organizeaza adesea conferinte si conventii anuale care sunt localizate in locuri recreative, turistice sau exotice. Multi francizori calatoresc la Nashville, New Orleans, Acapulco, Las Vegas, San Francisco sau Cancun pentru a se intalni cu francizatii si a le oferi oportunitatea de a se destinde, relaxa si de a primi instruire. De asemenea, francizorul trebuie sa vada ca francizatului ii place munca pe care o face zilnic. Acesta este unul dintre motivele pentru care francizorii insista in curatenia zonei din vecinatatea unitatii francizate deoarece un astfel de mediu este mai placut si atrage clientii.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.