Curs 9 Relatia dintre francizor si francizat

Curs 9.2 Cele zece porunci ale relatiei dintre francizor si francizat


Am creat urmatoarele zece porunci pentru dezvoltarea unei relatii de succes intre francizor si francizat. Aceste porunci au la baza dezvoltarea unei relatii interpersonale puternice intre francizat si francizor. Cele zece porunci sunt:

1. Impartasiti o viziune comuna
2. Fiti profesionist
3. Acordati sprijin

4. Fiti comunicativ
5. Realizati o un program de marketing

6. Realizati un program complet de training
7. Invatati sa ascultati
8. Planificati extinderea

9. Ajutati francizatii pentru ca afacerile lor sa devina profitabile

10. Ajutati francizatii sa fie VIP

Una dintre marile oportunitati ale francizorului este sa impartaseasca viziunea personala a succesului si a afacerii pe care sistemul de franciza o ofera potentialilor francizati. Impartasirea acestei viziuni devine un proiect pentru toata viata pentru francizor. La randul sau, francizatul trebuie sa isi impartaseasca viziunea sa. De asemenea, aceasta viziune este una a oportunitatii si succesului. Viziunea francizatului este parte din el si include in general o mare dorinta de a primi recompensele cuvenite muncii sale. Viziunea impartasita va deveni punctul central al relatiei dintre francizor si francizat pe masura ce aceste viziuni sunt dezvoltate intr-o experienta de afacere armonioasa si de succes.

Fiti profesionist
Atat francizorul cat si francizatul trebuie sa interactioneze cu profesionalism, atat pe plan personal, cat si pe plan profesional. Profesionistul este acea persona care cauta sa ii ajute pe altii si incearca sa fie cel mai bun in tot ceea ce face. Un profesionist este acea persoana care vrea ca altii sa reuseasca si sa impartaseasca bucuriile succesului si prosperitatii. Francizatii au pretentii ridicate de la francizor, inclusiv oferirea de produse sau servicii excelente si un program operational exceptional. Ei cer profesionalism. La randul sau, francizorul se asteapta ca francizatul sa depuna un efort sustinut si sa ii aduca profituri. Nici unul nu accepta mediocritate sau incompetenta.

Ajutati la nevoie
Atat francizorul, cat si francizatul trebuie sa isi acorde sprijin unul altuia. Francizatul trebuie sa il poata ajuta pe francizor sa-i inteleaga punctele tari si punctele slabe. Francizatul nu trebuie sa il ajute numai pe francizor, ci si pe alti francizati care se afla in dificultate sau care solicita sfaturi si sprijin celorlalti francizati. Francizorul ar trebui sa ofere servicii de asistenta in domeniile: marketing, management si servicii financiare.

Fiti comunicativ
Unul dintre atuurile unui francizor este abilitatea de a comunica cu francizatii. In acelasi timp, francizatul doreste sa fie inclus in planurile de viitor ale francizorului. Adesea, francizatul incearca sa dezvolte noi produse sau servicii care pot stimula dezvoltarea si cresterea prosperitatii afacerii. Francizatii si francizorul trebuie sa comunice intre ei utilizand diferite mijloace de comunicare: telefon, posta, e-mail, newslettere.

Realizati un plan de marketing
Francizatul cere publicitate eficace si eficienta atat pe plan local cat si pe plan national. Francizatul doreste promovarea pe care el singur nu o poate asigura. Francizatul cauta sprijinul de marketing care va imbunatati imaginea si notorietatea produsului sau serviciului ce este oferit. Francizorul trebuie sa poata oferi acest serviciu si sa il ajute pe francizat sa construiasca numele si imaginea companiei.

Dezvoltarea unor programe complete de training
Trainingul este un ingredient important si esential al unei relatii puternice dintre francizor si francizat. Aproape toti francizatii au nevoie de trainingul initial pentru a sti sa opereze si sa dezvolte corect afacerea. In plus, ar trebui oferite cursuri suplimentare noi, precum si de reimprospatare a cunostintelor, pentru a ajuta la imbunatatirea abilitatilor francizatilor si ale angajatilor acestora. Adesea, francizatii doresc ca atat ei, cat si angajatii lor, sa participe la programe de perfectionare. Francizorul trebuie sa poata oferi training si programe de perfectionare care sa sporeasca abilitatile si capacitatile francizatului.

Invatati sa ascultati
Unele persoane afirma ca exista trei motive principale ale succesului relatiei dintre francizor si francizat, adica: Abilitatea de a asculta, Abilitatea de a asculta, Abilitatea de a asculta.
Francizatii vor sa fie auziti. Ei vor ca francizorul si personalul lor sa isi rezerve timpul necesar pentru ca sa ii asculte si sa ii inteleaga. Ei vor sa fie membrii ai echipei si ai organizatiei construite de francizor. Capacitatea de a asculta poate fi una dintre cele mai puternice caracteristici pe care o poate dezvolta un francizor. Aceasta consolideaza legatura dintre francizor si francizat si va permite dezvoltarea unei comunicari mai bune si forte pentru consolidarea programului de franciza.

Planuri de crestere
Deloc surprinzator, atat francizatii, cat si francizorul vor ca afacerea sa se dezvolte. Unii francizati doresc sa detina mai multe unitati dupa ce deschid primul magazin. Ei ar dori sa deschida si a doua sau a treia unitate in acelasi oras sau tara. Francizatilor le place afacerea si vor sa fie capabili sa si-o dezvolte. Si francizorul are trebuie sa aiba un plan de dezvoltare, astfel incat si ei, alaturi de francizati, sa doreasca sa dezvolte si sa consolideze o organizatie dinamica si in crestere. Cresterea este un elixir al dorintelor oamenilor de a deveni mai buni.

Ajutati francizatii sa devina profitabili
Francizatul va analiza profitul generat de franciza, pentru a determina daca au sau nu succes in sistemul de franciza. Francizorul trebuie sa stie daca francizatul este profitabil si se afla in procesul cresterii profiturilor. Daca nu este asa, atunci trebuie sa le ofere francizatilor sprijin suplimentar, servicii si training.

Ajutati francizatii sa devina VIP
Aproape toti vrem sa devenim importanti si sa avem succes. Vrem sa facem parte din comunitatea noastra si din societatea in care traim. In unele cazuri, francizatii doresc sa devina membrii ai cluburilor locale si ai grupurilor de afaceri. Ocazional, francizorii trebuie sa poata publica informatii si anunturi de relatii cu publicul, care sa imbunatateasca imaginea si numele afacerii.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.