Scoala de Franciza IMO

Curs 7 Brosura de prezentare a francizei


Vanzarea unei francize catre un potential francizat este, din punctul de vedere al francizorului, atat o arta cat si o stiinta. Exista totusi, intre vanzarea obisnuita si vanzarea unei francize, o diferenta de care trebuie sa tinem cont. Regula de baza: Niciodata nu oferiti prea multe informatii si nici nu laudati afacerea in mod excesiv.

In Statele Unite, autoritatile in domeniu reglementeaza si limiteaza cantitatea de informatie pe care francizorul trebuie sa o ofere potentialilor francizati. Francizorul nu vinde numai un nume, un contract, un sistem, o oportunitate de afaceri, ci si o relatie de afaceri pe termen lung. Francizatul trebuie sa se convinga personal, dupa o investigare amanuntita, ca aceasta este oportunitatea de afaceri in care le-ar place sa se implice pentru o perioada lunga de timp. Aceasta dorinta de a se alatura acestui parteneriat de afaceri il va implica pe potentialul francizat intr-un sistem de franciza care ii va afecta viata sa ca om de afaceri.

Brosura de prezentare a francizei, numita si pachetul de recrutare de francizati, contine informatii de care potentialii francizati au nevoie pentru evaluarea ofertei de franciza care ii este prezentata. Acest pachet, set de informatii este realizat astfel incit sa descrie oferta francizorului si cel mai adesea prezinta clar si precis ce se asteapta de la ambele parti - francizorul si francizatul. Acest pachet ar trebui sa descrie activitatea afacerii si, de obicei, abordeaza urmatoarele subiecte: (1) obiectivele francizorului, (2) un scurt istoric al companiei francizorului, (3) estimarea capitalului necesar pentru demararea afacerii sau a investitiei totale, (4) calitatile pe care trebuie sa le aiba candidatul pentru a fi acceptat ca francizat si (5) beneficiile si responsabilitatile la care trebuie sa se astepte francizatul. Aceasta brosura (sau carticica de prezentare)  este data potentialilor francizati care doresc mai multe informatii despre franciza. Brosura si informatiile ar trebui sa explice oferta de produse si servicii ale francizorului, identificind in acelasi timp pasii sau procesele care trebuie parcurse pentru a deveni francizat al acelui sistem. Un grafic de recrutare va prezenta pasii care trebuie urmati pentru a deveni francizat in sistem.

Desfasuratorul recrutarii

Desfasuratorul recrutarii prezinta acei pasi pe care trebuie sa ii urmeze un potential francizat pentru:
(1) a fi acceptat ca potential francizat
(2) a fi intervievat si evaluat ca potential francizat
(3) a fi numit francizat
(4) a primi instruire ca francizat si
(5) a fi autorizat sa deschida si sa opereze o noua unitate francizata.

Desfasuratorul ofera o imagine asupra procesului pentru ca francizatul potential sa inteleaga pasii pentru solicitarea si obtinerea statutului de francizat.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.