Curs 6 Francizorul

Curs 6.5 Manualul de marketing/advertising


Manualul de marketing explica viziunea francizorului de la baza marketing-ului pentru afacerea sa si schiteaza programul de marketing care trebuie urmat de noul francizat. Acest manual poate fi inclus in manualul operational de baza; totusi multi francizori au considerat ca e mai bine sa aiba un manual de marketing separat. Manualul de marketing va contine informatii despre numele marcii, logo, produs si utilizarea marcii in orice material publicitar si signalistica. Manualul de marketing include, de asemenea, informatii despre etichetare, impachetare, serviciu clienti si tehnici de dispunere a marfii in vitrine pentru a mari profitabilitatea afacerii. Ca potential francizat, ar trebui sa investigati orice material de marketing pe care francizorul este dispus sa vi-l arate. Adesea, alaturi de manualul de marketing se afla si manualul de advertising (totusi, poate fi si un manual separat). Manualul de advertising ilustreaza comunicarea efectiva a marcii, aspectele promotionale si programele de marketing pe care francizorul le foloseste pentru a-si promova produsele sau serviciile catre piata tinta. Acest manual permite francizatului sa vada si sa utilizeze materialele de marketing oferite de francizor.

Manualul de advertising trateaza, in general, patru subiecte principale: advertising, promovare, grafica si signalistica si relatii publice. Multi mari francizori creeaza anual pachete de realizare a publicitatii care sunt trimise fiecarui francizat in parte pentru ca acestia sa inteleaga ce spot va fi difuzat de posturile de televiziune si de radio in fiecare saptamana a anului ce vine. De asemenea, acest manual poate oferi informatii pe care francizatii sa le utilizeze la marea deschidere. In acest manual francizatul poate regasi articole din ziar si autocolante. Acestea sunt realizate pentru utilizarea de catre francizati in ziua deschiderii si pe timpul desfasurarii activitatii francizei.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.