Curs 6 Francizorul

Curs 6.4 Criteriile de alegere a locatiei


Un alt aspect foarte important in care francizorul trebuie sa se implice este ajutarea potentialului sau noului francizat sa inteleaga care sunt criteriile pentru alegerea unei locatii bune pentru noua unitate francizata. Multi teoreticieni sustin ca cele trei cauze ale succesului unei francize sunt: (1) locatie, (2) locatie si (3) locatie.
Locatia este un aspect foarte important pentru multe francize. Este important sa aflati de la francizor care sunt criteriile stabilite de el/ea pentru alegerea a locatiei celei mai potrivite pentru desfasurarea afacerii. Multe francize depind foarte mult de traficul pietonal, altele, de cel auto.

Alegerea locatiei pentru noua afacere este determinata de mai multi factori: dezvoltarea economica din zona, populatia zonei, infrastructura de transport, caracteristicile demografice, forta de munca, trafic (cei care vin si cei care pleaca din zona), planurile de dezvoltare urbanistica a zonei, costuri de constructie, locatia concurentei, forta de atractie a zonei si compatibilitatea cu profilul de baza al clientului. Cei mai multi francizati considera ca este necesar sa isi cumpere propriul teren si sa isi construiasca propriile unitati. Unii dintre francizorii cu vechime au puterea financiara sa cumpere terenul si sa-l inchirieze francizatilor. Aceasta este o exceptie de la regula, insa.

Unii francizori aloca contractele de franciza in functie de zonele de marketing desemnate. Acesta este de fapt este un concept din publicitate, creat de catre A.C. Nielson. Acest sistem imparte o tara (SUA, in acest caz) in zone mari pentru realizarea publicitatii si a marketingului. Utilizarea acestui sistem ca un criteriu de alocare presupune adesea stabilirea unui numar de unitati de franciza care vor fi create in aria geografica respectiva. Conform ariei de marketing se stabileste o zona geografica ce coincide cu o anumita felie de piata, de obicei inzluzind si o zona urban bine dezvoltata, metropolitana. Inca de la crearea sa, conceptul ariei de marketing a devenit aproape universal acceptat ca structura de baza pentru dezvoltarea si identificarea zonelor de marketing si distributie. Fiecarui stat din SUA ii este alocata o arie exclusiva si nu exista suprapuneri ale ariilor de marketing. Acest sistem este actualizat anual.

Unii francizori va vor cere sa semnati un acord de dezvoltare zonala care stipuleaza ca veti infiinta trei pana la opt unitati de franciza in urmatorii patru pana la sase ani, in zona specifica de marketing care v-a fost alocata. Acest contractul pentru multi-unitati presupune, in general, ca veti deschide o unitate in primul an si cel putin cite una in fiecare dintre anii urmatori.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.