Curs 6 Francizorul

Curs 6.1 Compania francizorului


Francizorii vin in relatia de franciza cu o companie unica. Compania este destul de mica, adeseori foarte restransa (nu prea extinsa), dar care ofera importante servicii de asistenta pentru francizat. Organizatia francizorului are adesea doua departamente principale: vanzari si operatiuni.

Vanzari
Unii dintre primii oameni cu care veti lua contact in procesul de cumparare a francizei vor fi reprezentantii de vinzari ai companiei. Ei sunt cei care va vor contacta dupa ce vor studia formularul de aplicare completat de dvs, precum si situatia dvs financiara. Veti fi invitat la o intalnire cu francizorul la biroul central al companiei. Departamentul de vanzari al unei organizatii de franciza are unica responsabilitate de a cere informatii, a-i selecta pe aplicantii calificati, a conduce un interviu de vanzare si de a incheia vanzarea. Ei lucreaza indeaproape cu alti angajati ai companiei, insa rolul lor principal este de a vinde francize celor potriviti a fi francizati.

Operatiuni
Si al doilea departament principal al companiei francizorului este foarte important. Construirea unei relatii in franciza este foarte asemanatoare cu o casatorie. Francizorul va petrece mult timp ca se intilneasca si sa il convinga pe potentialul francizat. Agentul de vanzare il va scoate adesea la cina sau pranz si ii va arata diferite brosuri si prezentari. Toate acestea au scopul de a-l influenta in mod favorabil pe potentialul francizat sa semneze contractul de franciza. Agentul de vanzari chiar face o propunere de casatorie, iar odata ce s-a ajuns la un acord comun, potentialul francizat va merge sa isi intalneasca viitorii "socri" - "parintii" reprezentantului de vinzari. Adica intalnirea potentialului francizat cu francizorul. Dupa aceasta intalnire, viitoarii socri au posibilitatea de a vota daca sa il accepte sau nu in sistem pe potentialul francizat. Odata ce au decis sa il accepte in sistem, francizatul este invitat la ceremonia de casatorie. In acest moment se va semna contractul iar potentialul francizat devine francizat deplin al sistemului. Ceea ce este interesant de stiut este ca pe drumul catre altar potentialul francizat este insotit de managerul de vanzari, insa de la altar francizatul va pleca insotit de personalul departamentului de operatiuni (in unele cazuri, aceasta poate fi ultima data cand francizatul ii va vedea pe agentii de vanzari). In SUA o casatorie dureaza in medie sub 7,8 ani. In medie, contractul de franciza in SUA dureaza 10-20 ani. Este un angajament foarte serios.

Francizatul va afla ca cel mai important aspect al unei organizatii de franciza este personalul operational si cel de asistenta care il va ajuta pe francizat pe toata perioada contractuala. Franciza este construita pe incredere reciproca. Aceasta este o ocazie ca francizorul si francizatul sa lucreze impreuna pentru a mentine si dezvolta un concept de afaceri de succes.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.