Curs 5 Marketingul francizei

Curs 5.4 Analiza oportunitatilor de pe piata


Oportunitatile de pe piata inseamna un segment de piata care, analizat si asupra caruia se fac predictiile in mod corespunzator, indica posibilitati de profit si potential pentru francizati. Segmentul de piata poate fi definit ca un grup de persoane sau companii care au in comun una sau mai multe caracteristici si au nevoi relativ similare pentru anumite produse.

Prin analiza oportunitatii de piata se incearca estimarea marimii si potentialul vanzarilor unui anumit segment de piata, care va intereseaza pe dvs ca francizat, in timp ce stabileste competitorii cheie din acel segmentul de piata. In calitate de francizat este important sa analizati cu rabdare si atentie oportunitatea de piata dintr-o anumita zona tinta din piata.

Segmentele de piata pot fi identificate in functie de urmatoarele criterii: (1) o anumita locatie geografica a potentialilor clienti, (2) caracteristici demografice individuale, (3) caracteristici psihologice, (4) nevoile sau beneficiile pe care le-ar obtine din utilizarea produsului si (5) puterea de cumparare pe care o au sau cantitatea de produse sau servicii pe care o cumpara sau o consuma in mod obisnuit. Dimensiunea segmentelor de piata se refera la numarul de clienti potentiali dintr-un segment de piata. Potentialul de vinzari al segmentului de piata este estimarea cantitatii maxime de unitati dintr-un produs care poate fi vandut intr-un anumit segment, de piata intr-o anumita perioada. Potentialul de vanzari al francizei este astfel cantitatea pe care o puteti vinde clientilor apartinand segmentului de piata vizat, intr-o anumita perioada de timp.

Analiza concurentilor cheie

Deoarece cele mai multe afaceri de franciza se confrunta cu concurenta, este important sa se faca o analiza a tuturor concurentilor cheie, pentru orice afacere care vinde bunuri sau servicii substituibile. Concurentii cheie  sunt in general definiti ca alte firme care deservesc aceleasi piete tinta si au produse similare sau subtitute pentru produsele francizatului, care pot raspunde nevoilor consumatorilor. Ideea este ca prin analizei concurentilor cheie sa se stabileasca numarul, dar si punctele forte si cele slabe, ale competitorilor principali. De asemenea, este important ca sa cunoasteti strategiile lor curente de piata si punctele tari ale operatiunilor afacerilor lor.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.