Curs 3 Ciclul de viata al francizei

Curs 3.4 Cei 4 P ai francizei


Francizatul de succes realizeaza destul de repede ca trebuie sa stabileasca si sa mentina standarde inalte si sa lucreze cu cei patru P ai francizei. Acesti patru P sunt:

-Produs
-Proces
-Profitabilitate
-Personal

Produs. Produsul sau serviciul operatiunii de franciza este probabil cel mai important aspect al succesului francizatului. Dumnevoastra, ca francizat, trebuie sa mentineti calitatea ridicata si standardele produsului si serviciului pe care le oferiti. Este absolut esential sa mentineti o reputatie pozitiva si sa satisfaceti nevoile consumatorilor. Trebuie sa realizati importanta acestui produs sau serviciu nu doar raspunzand nevoilor prezente ale consumatorilor, dar si nevoilor pe care le vor avea in urmatorii 10-12 ani.

Procesul. Procesul este foarte important pentru succesul francizatului. Procesul trebuie dezvoltat cu atentie; acesta include: marketing, promovare, notorietatea marcii, management, training, servicii de contabilitate si sprijin financiar.

Profitabilitate. Francizatul este in afacere pentru a-si asigura profitabilitatea. Sunteti acolo pentru a face profit. In general, doriti sa obtineti profit nu numai pentru ziua prezenta dar si pentru mult timp in viitor. Pentru a face aceasta trebuie sa puteti sa stabiliti care sunt profiturile, incasarile si chiar costul bunurilor asociate cu afacerea dumnevoastra de franciza.

Spre exemplu, cele mai multe pizzerii au un cost al bunurilor vandute care nu depaseste 50% din totalul vanzarilor. Un alt exemplu este ca unele restaurante cu servire rapida au un cost al mancarii de 29-32% si costul muncii 15-18%. Trebuie sa puteti determina cu precizie care sunt costurile bunurilor vandute, costurile cu forta de munca si cheltuielile din afacerea dumneavoastra.

De asemenea, francizatul trebuie sa poata stabili toate costurile de demarare, taxa de franciza, redeventele, taxele de publicitate si alte taxe care trebuie platite de catre francizat francizorului. Aceste taxe sunt explicate in detaliu in prezentarea francizei si in contractul de franciza. Francizatul ar trebui sa citeasca in detaliu acest document pentru a se asigura care sunt cu exactitate costurile si taxele asociate cu operarea afacerii.

Personalul. Cel mai insemnat activ al afacerii dumnevoastra il constituie persoanele cu care veti lucra. Ele vor lucra la obtinerea standardelor inalte de performanta in cadrul organizatiei dumneavoastra. Aceste persoane pot sa va impartaseasca viziunea daca le-o explicati clar. Acestea persoane pot lucra cu dumnevoastra sau impotriva dumnevoastra in dezvoltarea afacerii. Trebuie sa lucrati personal cu ei. Trebuie sa va dezvoltati programele cu sprijinul lor.

Multi francizati petrec mult timp departe de birourile lor ajutandu-i pe angajati in perioadele de varf ale afacerii lor. Multi francizati ce detin mai multe unitatii de fast food pleaca de la birourile lor la 11:30-1:30 pentru a-si ajuta angajatii din diferitele unitati. Francizatul are astfel ocazia de a lucra cu diferiti angajati si ii este remarcata dorinta de a oferi produse si servicii de calitate consumatorilor. Calitatea este molipsitoare. Francizatii trebuie sa inspire dorinta pentru excelenta dand exemplu tuturor angajatilor.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.