Curs 3 Ciclul de viata al francizei

Curs 3.3 Ciclul de viata al francizei


Ciclul de viata al oricarei afaceri trece prin patru etape: lansare, crestere, maturitate si declin. Franciza nu face exceptie.

Lansare
Francizatul trebuie sa treaca prin stadiul lansarii pentru a stabili daca este sau nu momentul, produsul si/sau servicul potrivit pentru a incepe operarea unitatii de franciza. Francizatul trebuie sa aiba rabdare sa evalueze si sa analizeze toate oportunitatile de afaceri disponibile.

Crestere
Etapa de crestere apare in general in primii doi ani de activitate. La acel moment francizatul lucreaza foarte sarguincios pentru a dezvolta un nivel puternic de performanta specific unitatii de franciza. Volumul initial al vanzarilor poate fi scazut si poate fi nevoie de cateva luni si de efort sustinut pentru a promova si dezvolta afacerea. Alte organizatii pot incepe foarte repede, iar apoi trebuie sa lupte pentru a-si mentine volumul initial de afaceri. Etapa de crestere se opreste dupa o perioada de cateva luni sau cativa ani. In general, la multe afaceri se inregistreaza un nivel plat al vanzarilor. La acest nivel afacerile pot opera in restul vietii lor.

Maturitate
Etapa cu nivelul plat al vanzarilor apare dupa etapa de crestere a afacerii de franciza si este numita etapa de maturitate a afacerii. In timpul acestei perioade, francizatul va lucra foarte sarguincios pentru a asigura un volum constant al vanzarilor si tehnici de management adecvate. Adesea, francizatul se va intalni cu francizorul pentru a discuta despre diferite produse sau servicii care ar creste volumul afacerii. Francizatul poate dori sa creasca nivelul vanzarilor prin adaugarea de noi produse sau servicii.

Declinul
Ultima etapa a ciclului de viata a unei francize este declinul. Acesta apare atunci cand afacerea incepe sa piarda volumul vanzarilor atins anterior. Aceasta se poate intampla deoarece mediul afacerii, comunitatea locala inregistreaza scaderi in activitate si putere. Dorinta consumatorului pentru produs poate scadea in intensitate, iar competitorii pot sa fi gasit un substitut sau un produs mai bun.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.