Curs 2 Investigarea si analiza oportunitatilor

Curs 2.2 Analiza francizei


Din moentul in care v-ati hotarat ca sunteti gata sa cumparati o franciza, trebuie sa investigati si sa analizati diferitele oportunitati de franciza disponibile. Mai intai trebuie sa determinati domeniul in care ati dori sa lucrati. Lista va include probabil de la trei pana la cinci chiar si zece domenii diferite posibile. Odata ce v-ati decis asupra principalelor cinci domenii in care v-ar placea sa lucrati, trebuie sa contactati diferiti francizori care activeaza in acele domenii. Exista patru surse majore de informare de la care puteti strange si analiza informatiile. Acestea sunt:
-francizorul
-alti francizati
-furnizorii
-consumatorii

Francizorii

Cei mai multi francizori sunt foarte interesati in dezvoltarea afacerii lor. Multe din marcile de franciza pot fi identificare din diferite surse, dar cea mai accesibila este internetul. La rubrica comentarii gasiti o clasificare a site-urilor ce prezinta francize. Dupa aflati numele francizorilor, ar trebui sa le scrieti, sa le faceti cunoscut interesul dumnevoastra si sa le cereti sa va trimita materialele promotionale sau, daca franciza este americana, Circulara Uniforma de Oferta de Franciza (UFOC). Acest document (care este explicat in Capitolul 8) contine 23 de puncte diferite referitoare la sistemul de franciza. De asemenea, contine un draft de contract de franciza pe care ar trebui sa il cititi si sa il intelegeti. In plus, ar trebui sa folositi checklistul de evaluare a francizei pentru a descoperi punctele slabe si punctele forte ale fiecarui sistem de franciza. Acest formular este compus din doua parti, una referitoare la francizor (valorile si activitatile lui) si alta referitoare la francizatii existenti. Ar trebui sa fiti sigur ca v-ati informat complet asupra tuturor taxelor soliticate de francizor si ca le-ati inteles. De asemenea, trebuie sa determinati ce valori va va oferi francizorul. Ar trebui sa dati o valoare subiectiva produsului sau serviciului, trainingului si marcii oferite de francizor. De asemenea, ar trebui sa revizuiti activitatile francizorului incluzand experienta, litigii, restrictii teritoriale, drepturile de reinnoire/terminare, perioada contractuala, potentialul pietei si serviciile de asistare a activitatii dvs.

Francizatii existenti
Potentiallii francizati ar trebui sa se asigure ca iau legatura cu cel putin zece francizati existenti, inainte de a semna acordul de franciza. Francizatii existenti va pot spune toate beneficiile si punctele slabe ale retelei. Cei mai multi dintre ei va vor vorbi despre profitabilitatea lor, costurile de demarare si toate taxele care sunt cerute de catre francizor. De asemenea, va vor vorbi despre training, contracte, teritorii si publicitatea asigurata de francizor.

Furnizorii

Multe dintre intrebarile care au fost adresate francizatilor existenti pot fi adresate si furnizorilor respectivului sistem de franciza. Adesea, furnizorii va pot spune daca francizorul este demn de incredere, despre punctele tari ale operatiunilor sale, teritorii, limitari si programele de promovare ale respectivei operatiuni. De asemenea furnizorii va pot spune punctele tari si punctele slabe ale francizorului.

Consumatorul final

Nu uitati de consumatorul final. Aceasta este persoana careia ii place si care foloseste produsul sau serviciul comercializat de catre franciza in cauza. Aceasta este persoana care va aduce bani sau va va cauza falimentul. Trebuie sa iesiti si sa discutati cu diferite persoane despre motivele pentru care folosesc sau nu produsul sau serviciul unui anumit francizor. Trebuie sa intelegeti ca opiniile si atitudinile curente asupra francizorului sunt din perspectiva consumatorului final. Ar trebui sa discutati cu cel putin zece pana la douazeci de consumatori inainte de a lua orice decizie cu privire la franciza. Trebuie sa adunati cat mai multe informatii specifice referitoare la produsele si serviciile oferite de respectiva operatiune de franciza.

Evaluati-va inainte de a evalua

Trebuie sa va evaluati si sa evaluati oportunitatile de afaceri disponibile inainte de a incepe o operatie de franciza. Folositi checklistul de evaluare oferit pentru a intelege mai bine si a obtine mai multe informatii despre oportunitatea specifica de franciza spre care va indreptati.
Aceasta este o sansa unica in viata. Aceasta este o afacere pentru toata viata. Rezervati timpul necesar pentru a analiza cu rigoare si a investiga inainte de a semna contractul si de a investi nu numai banii dumnevoastra dar si timpul, energia si efortul in dorinta de a dobandi succesul prin franciza.

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.