Curs 1. Introducere pentru viitorul francizat

Curs 1.3 Trei pasi pentru a deveni francizat



Franciza este fenomenul afacerilor americane al anilor '90. Francizarea este o modalitate de a face afaceri. Francizarea este un stil de viata. Franciza ofera oportunitati pentru succes care sunt aparent rare in alte tipuri de afaceri. Francizarea este o metoda de crestere rapida a afacerilor. Asta nu inseamna ca nu mai este nevoie de analiza, munca si efort continuu. Iata cei trei pasi de baza pe care trebuie sa ii faceti pentru a deveni francizat:

1. Investigare si analiza
2. Intelegerea francizorului
3. Demararea si dezvoltarea afacerii

Inainte de a deveni francizat, trebuie sa faceti un plan de actiune. Acest plan de actiune va va conduce prin cei trei pasi ai investigarii, intelegerii si demararii activitatii. Regula generala: Daca esuezi sa planifici, planifici sa esuezi.

Pasul 1

Francizorul va poate oferi o cantitate importanta de informatii. Acesta va fi insotita de un proces de vanzare simplu si un program de dezvoltare a afacerii si succesului potential. Cei mai multi francizori vor oferi intregul format de afacere sau instruire pentru a detine toate capacitatile necesare pentru a deveni un francizat de succes. In plus, ei vor oferi si asistenta continua sau sprijin la fata locului pe parcursul perioadei in care sunteti francizat. Insa, inainte de a incepe aceasta calatorie spre succes, trebuie sa parcurgeti o calatorie spre cunoastere. Aceasta calatorie va va purta prin pasii initiali ai investigarii si analizei. Este necesar pentru dvs, ca potential francizat, sa adresati intrebari urmate de mai multe intrebari. Trebuie sa aflati ce va ofere francizorul in cadrul programului de training initial, precum si in ce consta sprijinul de-a lungul existentei afacerii. Trebuie sa invatati despre programele de marketing, programele de contabilitate, programele financiare, programele de calitate, programele de servicii si instruire care va vor fi oferite continuu. Va fi mai bine daca puteti sa investigati si sa analizati cativa francizori inainte de a incepe negocierile cu o anumita franciza.

Pasul 2
De asemenea, trebuie sa aflati mai multe despre francizor. Ar trebui sa aflati de ce francizeaza, care este angajamentul lui pe termen lung fata de sistem, va avea rolul unui dictator, parinte sau partener? Una dintre intrebarile de baza pe care trebuie sa vi le adresati este daca v-ar placea sa il aveti ca ruda pe francizor.

Pasul 3
De asemenea, este important sa intelegeti care sunt pasii necesari pentru a demara afacerea. Ce servicii sunt oferite de catre francizor pentru lansarea afacerii precum si pregatirea de dinaintea deschiderii, ca alegerea locatiei, construire, design si aspect, trainingul managerului, al angajatilor, alegerea inventarului, mobila, sisteme de contabilitate, utilizarea computerului, programe de marketing si publicitate la deschidere? De asemenea, este important pentru francizat sa determine perioada de timp care va trece de la semnarea contractului de franciza la deschiderea unitatii. Va fi de o luna sau de un an intreg? De asemenea, potentialul francizat ar trebui sa incerce sa afle ce evolutii ale activitatii curente sunt asteptate in urmatorii trei pana la cinci ani sau chiar zece ani. Vor fi dezvoltate noi produse sau servicii pentru francizati? Cum sunt produsele si/sau serviciile introduse sau oferite francizatului? Este obligatoriu ca toti francizatii sa accepte noile produse si/sau servicii? Cum ar trebui sa lucreze un francizat?

NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.