Resurse franciza

Lansarea francizei

Prima zi - Marea Deschidere Oficiala


Ati incheiat contractul de franciza, ati participat la sesiunea de training, ati citit manualele, ati invatat tot ce era de invatat de la francizorul dumneavoastra; aveti deja o locatie, ati amenajat noua unitate si totul este gata aranjat pentru ziua Marii Deschideri. Momentul lansarii noii afaceri, insa, are o importanta mult mai mare decat simplul fapt ca, gata!, ati pornit la drum.
Una dintre metodele de a va face publicatate si de a atrage atentia asupra noii francize este transformarea momentului lansarii afacerii intr-un eveniment, intr-o Mare Lansare Oficiala.

Pregatirea lansarii

Pentru Marea Deschidere incepeti planificarea, organizarea si pregatirile din timp. Este bina ca francizorul, de asemenea, sa fie alaturi de francizat si sa-l ajute la crearea si organizarea acestui eveniment. Majoritatea francizorilor au deja create sistemele si mecanismele pentru a oferi suport francizatilor pentru aceasta zi. De obicei francizorul insusi sau un reprezentant al sau de deplaseaza la locatia francizatului, de cele mai multe ori cu cateva zile inainte de deschidere, pentru a ajuta la organizare precum si pentru a se asigura ca noua unitate este aranjata si functioneaza conform cu standardele sistemului. De asemenea, francizorul sau reprezentantul sau sta alaturi de noul francizat, in noua unitate deschisa, pe tot parcusul primei zi de activitate pentru a urmari cu se desfasoara operatiunile si pentru a oferi ajutorul sau si expertiza sa de cate ori este necesar.

In modul de functionare a francizei sale, francizorul are prevazute (sau ar trebui sa aiba) toate operatiunile care trebuie realizate pentru Marea Deschidere a unei noi unitati, un check-list cu toti pasii care trebuie facuti, o lista cu departamentele sau persoanele din compania sa precum si din firma francizatului care vor colabora pentru organizarea evenimentului. Un francizor cu experienta ar trebui sa aiba conturate o strategie si un buget care va fi alocat de francizat realizarii acestei Lansari Oficiale.

Atrageti atentia asupra evenimentului

In organizarea evenimentului vor fi implicate foarte mult departamentele de marketing si de relatii cu publicul. Trebuie sa faceti cunoscut acest eveniment. Dar nu doar atat. Trebuie sa-i asigurati vizibilitate maxima. De aceea apelati la toate mijloacele posibile: afise, fluturasi impartiti pe strada, banere, invitatii (prin posta normala sau e-mail), un mic anunt atasat fiecarei corespondente de afaceri a firmei, impartirea de mostre/obiecte gratuite pe care este imprimata sigla firmei, etc.

O alta modalitate excelenta de a atrage atentia este sa chemati presa. Transmiteti publicatiilor, televiziunilor locale, etc, nu doar o simpla invitatie, ci un scurt sumar din care sa reiasa ce se va intimpla, mai concret, in cadrul evenimentului. Poate fi si doar un program in care specificati cand are loc lansarea, cand are loc taierea panglicii, cand incepe cocktail-ul, etc. La deschiderea oficiala a magazinelor Lollipops, de exemplu, au participat atat jurnalisti de la televiziunile locale, cat si de la reviste si ziare. Unii francizori chiar transmit noilor francizati comunicate de presa pe care acestia sa le trimita mai departe presei. In aceste comunicate se include detalii privand conceptul afacerii, amploarea retelei de franciza, istoricul acestui sistem si orice alte informatii care ar putea fi utilizate in prezentarea companiei. Dar, si in cazul in care francizorul nu va transmite astfel de materiale, le puteti realiza dumneavoastra, ca francizat.

Este bine ca francizatul sa invite la lansarea oficiala atat persoane din anturajul sau apropiat, prieteni si rude, cat si oameni de afaceri cu care a colaborat in trecut. Francizatul are nevoie atat de sustinere din partea cunoscutilor cat si de prezenta unor oameni de afaceri influenti cu care a avut relatii profesionale.

Fiti cumpatati

Incercati sa transformati acest eveniment in ceva unic. Dar nu va intindeti mai mult decat este plapuma. Nu exagerati. Puteti organiza diferite concursuri, tombole. De asemenea, un cocktail, daca nu pentru toata lumea, cel putin pentru presa. Gasiti o modalitate, insa, ca nimeni sa nu plece de la eveniment cu mana goala. E bine sa aveti cate ceva pentru fiecare, fie ca este vorba doar de pliante gratuite, baloane, etc. Oamenii apreciaza intotdeauna cand primesc ceva gratis.

Cautati sa va incadrati in buget si in programul propus. Fiti cumpatati si nu mizati totul pe un eveniment care dureaza numai cateva ore. Nu va epuizati toate resursele financiare, umane, de marketing s.a.m.d. doar intr-un singur eveniment. Deschiderea oficiala trebuie sa fie ca o trambulina, un punct de lansare, un mijloc de a va face publicatate si un mod de a le spune oamenilor ca ati deschis.

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.