Studii de caz IMO

Un exemplu perfect de strategie


Consultantul si francizorul au o sarcina grea deoarece o noua franciza de fitness intra din start pe o piata suprasaturata de sali mari si mici, pentru barbati si femei.
Ideea strategica:
La nivel global piata este enorma si este constituita din femeile ce doresc sa arate bine printr-un fitness eficient.
Aceste femei au doua solutii:
1. sa cumpere aparate de fitness si sa exerseze acasa cu casete video sau carti;
2. sa mearga la o sala de fitness.

Daca exerseaza acasa, singura, fara nici un stimul exterior, mai devreme sau mai tarziu, apare demoralizarea si abandonul. De aceea industria de aparate de fitness cumparate si apoi abandonate in debara are o cifra de afaceri enorma. Tot asa, si numarul mare de cursuri video de fitness si cartile de fitness. Femeia da vina pe aparat sau pe manual si cumpara altul sau abandoneaza. Daca merge la o sala de fitness clasica preturile sunt mari, timpul alocat este mare, vede ca salile sunt amplasate in zone scumpe, vede ca sta la coada ca sa treaca la un aparat, si nu ii convine ca barbatii care lucreaza la alte aparate sa o vada transpirata si cu toate formele vizibile prin trening. Pretul abonamentului este mare, deoarece sala are 100 de aparate pentru toate grupele de muschi, bar, vestiare costisitoare.
De fapt: Femeile nu merg la fitness ca sa cunoasca barbati. Dimpotriva, ele nu doresc sa fie vazute transpirate si in trening care nu le ascunde formele. Consultantul a dedicat sala numai femeilor si a taiat cheltuielile de bar si lobby.

Solutia:

1. Fitness pentru femei.
2. Reducerea aparatelor de la 100 pentru toate categoriile de muschi, la 30 - cele esentiale. Setarea aparatelor la nivel mediu, pentru a fi suficient de eficiente, dar a nu extenua clientele.
3. Aparatele sunt aranjate in cerc - femeile se vad unele pe altele si pot trece de la un aparat la altul fara probleme. Sedinta dureaza astfel 30 de minute si nu de la o ora in sus.

Efecte:
    Costuri initiale reduse cu 60%.
    Costuri de operare reduse cu 40%.
    Preturile la abonament scazute cu 30% suficient pentru a surclasa concurenta, dar suficient de mari ca sa asigure un adaos comercial mai mare cu 55%.
    Profitul crescut cu 250%.
    Capacitatea de ocupare a salii a crescut cu 40 %.
    Numarul de clienti crescut cu 220% in primul an.

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.