Miscellanea

Studiu Franciza

Franciza: caracteristicile principale si structura organizationala

 

In ciuda trendului ascendent al activitatilor de franciza din Romania si Europa de Est, se cunosc foarte putin caracteristicile francizelor locale. Folosind un set de date, creat impreuna de CEBR si, respectiv, IMO Franchising Group, am realizat o analiza preliminara a francizei in Romania, cu o atentie speciala asupra principalelor caracteristici prezentate de francizele locale si straine care opereaza pe aceasta piata.

Am descoperit ca firmele romanesti initiaza procesul de francizare, in general, la 3 ani dupa demararea activitatii de afaceri, ceea ce sugereaza faptul ca aceste companii invata inainte de la alte firme sa se extinda pe piata locala prin francizare. Acest document aduce date privind structura organizationala adoptata de francizele din Romania. In timp ce marea majoritate a francizorilor romani ofera contracte de francizare simpla, companiile straine isi francizeaza afacerea utilizand un contract de master-franciza. In plus, datele disponibile ne permit sa analizam structura investitiei initiale pe care trebuie sa o faca francizatii. Pe de o parte, francizorii au doar o franciza si isi structureaza investitia initiala in mod similar cu francizorii straini: accentul cade asupra capitalului uman si a celui fizic.

Pe de alta parte, francizorii straini pun mai mult accent pe taxele de intrare in sistem, in timp ce francizele romanesti se concentreaza mai mult asupra investitiilor in echipamente si amenajari.

Poti descarca studiul de caz de aici.

 

 

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.