Miscellanea

Starbucks in Romania

Starbucks este "trendy" in Romania

 

Starbucks are toate caracteristicile unei afaceri formatate: marca puternica, manuale de operatii, manual de identitate, manuale de training precum si reteaua de unitati dezvoltata in toata lumea.

Totusi, contractele nu sunt de franciza. In America de Nord majoritatea unitatilor Starbucks apartin firmei. Ca exceptie, Starbucks accepta contracte de licentiere cu firme ce ofera acces la spatii vizate de Starbucks si asupra carora licentiatul detine controlul, ca de pilda in campusurile universitare, spitale, lanturi de bacanii firme mari de servicii alimentare, aeroporturi etc.

In cazul Romaniei, dezvoltarea marcii se face printr-un contract de joint-venture al firmei mame cu partenerul sau din Grecia Marinopoulos Brothers. Impreuna au infiintat Marinopoulos Coffee Company III SRL, firma responsabila cu derularea operaţiunilor din România. Desi afacerea este formatata exact ca o franciza, totusi unitatile Starbucks din Romania vor apartine acestui joint-venture si nu unor francizati. Marinopoulos Holding SARL care opereaza  Starbucks in Grecia, Cipru, Austria si Elvetia opereaza de asemenea marci de prima mina cum sunt  Carrefour, Marks & Spencer, The Beauty Shop/Sephora, FNAC şi Dia.
"Bucurestiul este un oras generos in ceea ce priveste potentiale locatii, si asteptam cu nerabdare deschiderea de locatii stradale in viitorul apropiat", a declarat pentru Newsin directorul regional al Marinopoulos Coffee Company III SRL, Viorel Stoiean.
Starbucks este o cafenea in care NU se fumeaza. Ori romanii in majoritate aprind o tigara la o cafeluta. Acesta este probabil motivul pentru care locatia de 180 mp amplasata la parter are si o terasa...

Din confuzia facuta ca ar fi o franciza, Starbucks a prezentat interes deosebit pentru potentialii francizati romani. In ultimele 12 luni 1 din 5 clienti IMO s-au interesat de Starbucks! Serviciul comercial al Ambasadei SUA a primit de asemenea numeroase telefoane de la investitori din toata tara interesati de "franciza" Starbucks.
Dupa Romania, Starbucks va intra si in Ungaria, Polonia si Cehia. Reticenta est-europenilor la o cafea de 2 euro este contrabalansata de prestigiul marcii.
O cafenea amortizeaza investitia in maximum 2 ani.

Concurenta in Bucuresti este destul de ridicata: Turabo Cafe, CreamCaffe  ViaCaffe, Coffeeright, Gloria Jean's etc. Trendul este ascendent pentru minim 2 ani.

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.